Драго, братче, нашето семейство си купи през 1968г. "Фиат-124", сглобен гордо във Ловеч. Нямахме късмет да ги продължим /сглобени са 20-на / ,защото руснаците купуват патента, и започват "Жигули"-то. Колата беше прекрасна , със старият двигател 1190 куб.см, долен разпределителен вал, карбуратор "Вебер", 4 дискови спирачки. Беше 60 к.с, но от старите коне-вървеше като хала. Много качествена, като всичко от онова време. Баща ми я кара 26 години, аз-2 Към края ръждяса, естествено. Никога не е стояла в гараж. Продадох я за 1000 долара, 95г. ,мисля. Пробега беше символичен- 90 000 км. Частите от Жигули не стават въобще-никакви. Руснаците купуват само купето, което е "кола на годината-1966".Дизайнът, естествено е на Джовани Батиста Фарина, наричан от близките си" Пинин"-както остава в историята . По това време колата струваше космическата сума 7100 лв. Баща ми беше лекар, най-добрият рентгенолог, бивш царски офицер/капитан/,фронтовак. Заплатата му беше 97 лв. и работеше на второ място, като преподавател на рентгеновите лаборанти/написал е главата "фотоелементи и материали, тъмна стая" от учебника/. Работил е две години във Виетнам-първият български лекарски екип, който заминава да възстановява Виетнам след френското колониално присъствие. Има орден "Червено знаме на труда", връчен му лично от Хо-Ши -Мин /1958/.Ходеше, без да е партиен член, по всички световни конгреси-Париж, Виена, Рим. Майка ми е рентгенов лаборант, във Правителствена болница. Така, "тежко", във "страшни репресии", се живееше тогава. Който го мързеше, или не ставаше за нищо, търсеше под вола теле-и тогава, и сега.. Поздрави!!
_________________ FORTUNA NON PENIS,CON MANUS RECIPE...
-Щастието не е х**,да го задържиш с ръка...
|