Излети по реки

Тениски в akulataflyfishing.com

Бръмбари в akulataflyfishing.com

Сухи мухи в akulataflyfishing.com

Силикони в akulataflyfishing.com

Akulata.com - Fly Fishing In Bulgaria

Форумът за мухарски риболов в България
Дата и час: Нед Дек 01, 2024 10:35 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ремонт
МнениеПубликувано на: Пон Авг 24, 2009 4:47 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 10:05 am
Мнения: 200
Местоположение: Велико Търново
Здравейте Майстори. Питанката е, как се махат старите водачи без да остават следи по бланката от смолата? Или същата по какъв начин се отстранявя? Поздрави.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 9:37 am 
Offline

Регистриран на: Нед Яну 14, 2007 10:15 pm
Мнения: 126
Привет, Красимир!

На повечето места откъдето съм чел, препоръчват следния метод за сваляне на стари водачи:
Заливката на водача се срязва (среза е през смолата и конеца отдолу) с остро ножче (бръснарско например), като се реже върху крачето на водача, за да не повреди острието бланката.
Обелва се смолата и срязания конец. Обикновено може да се изкара крайчец на срязания конец (ако разреза не е по цялата дължина на заливката) и с дърпане да се развие конеца, като по този начин се сваля и смолата.
След махането на конеца, по бланката може да е останала малко смола (най-вече тази, която е била изтекла между намотките на конеца и бланката, и отвъд края на намотката конец). Тази смола може да се махне, като се нагрее със сешоар за да се размекне, и внимателно се обели и изстърже с нокът или пластмасов нож за писма (или друг пласмасов предмет с ръб; в никакъв случай метал, за да не се засегне лака на бланката или самата бланка). Минималните остатъци от смола след това може да се отстранят с парцалче напоено в лакочистител.

Специално с нагряването трябва да се внимава (затова и се препоръчва сешоар - температурата не е толкова висока, и процеса е по-добре контролиран) - лично аз съм правил грешката да използвам открит пламък невнимателно: бланката се размекна и крачето на водача се вряза в нея.
Принципно може да се работи и без нагряване, но остават малки остатъци от смолата, които не са добре изстъргани. Това не е проблем за работата на пръчката, но е козметичен недостатък, и е проблем ако 'визията' е важна.

Поздрави!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 10:13 am 
Offline
Аватар

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 2:49 pm
Мнения: 5655
Местоположение: София
Краси, здрасти!! Венци ти го е обяснил повече от добре, просто няма какво повече да се добави!! Между другото ми разправяха история за строшена на няколко места пръчка, чиито водачи / вероятно / са били сменяни точно по системата с нагряването на силен огън, което на практика е "изгорило" бланката!!
П.С.: Видях и въпроса ти за държача.....за объркан "гръбнак" на пръчката ли става въпрос?? Поздрави и успех в ремонта!

_________________
Уважавайте мнението на колегите, за да има мир и разбирателство във форума!!!

"Нека не гледаме миджа в чуждото око, а стримера в собственото си..." написа Мунчо!!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 3:36 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 10, 2005 2:46 pm
Мнения: 493
Местоположение: София
Краси, на мен ми се наложи да извърша тази операция на евтина пръчка, която няма лак, само един слой боя върху бланката. Въпреки че я нагрявах и я мазах с чист спирт, който развалял структурата на смолата и помагал за изчистването й, когато почнах да я стържа с нокът, както пише Венци, боята също се обели. Така че имай едно на ум - първо пробвай в някое "ъгълче", където няма да личи.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 25, 2009 7:37 pm 
Offline
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 22, 2009 8:31 pm
Мнения: 787
Местоположение: Русе
Да добавя малко към упражнението с нагряването.Всеки един уважаващ майстор,занимаващ се с електроника (like me) има на разположение поялна станция с компресор с горещ въздух.Температурата и силата на въздуха се контролира прецизно в широки граници.Дюзата от която излиза въздуха е с различни размери от 3 до 16 мм.Според мен това е инструмента с който най-прецизно ще се извърши операцията.С какви праметри обаче трябва да се работи не знам.Или по метода на грешките или някой да каже на ква температура се разтопява смолата.А въпросния уред,все някой твой познат....ще го има.Аз лично бих започнал от водача на най-дебелото място,докато получа някакво размекване.Поздрави и преди да почнеш буди сигурен ,че всичко ти е ясно!


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 26, 2009 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Фев 08, 2007 10:05 am
Мнения: 200
Местоположение: Велико Търново
Благодаря за разясненията, ще ги имам в предвид. След като направя първите опити с резултати ще ги напиша. Поздрави.


Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
phpBB © 2004-2015 Радослав Кискинов